maandag 6 januari 2014

Winterwandelen en skiën in Zermatt kerst 2013 deel 4


 

Donderdag is een echte sneeuwdag; de liften kabelbanen zijn alle gesloten wegens wind en lawine- gevaar, wel kun je omhoog met de tandradbaan de Gornergrat en de ondergrondse tandradbaan Sunnega.



 

We blijven niet thuis en wandelen door het dorp langs de beek naar de Sunnega. Met deze tandradbaan gaan we naar boven in de hoop dat we van Sunnega paradise kunnen wandelen naar Tufteren of Findeln; beide wandelwegen zijn wegens sneeuw afgeloten.

 
 
 


We zijn teruggegaan naar Zermatt en hebben daar “koffie mit kuchen” genomen.
Al wandelend door Zermatt komen we bij de kabelbaan naar Furi en Trockener steg; deze baan wordt bijna nooit afgesloten.
Ook hier was wandelen onmogelijk, te veel sneeuw; we keren na een drankje en hapje weer terug naar onze hotelkamer; dit was voor ons een soort rustdag.
Toch zijn er nog skiërs die het willen proberen; dit gaat moeilijk en is gevaarlijk.
Ook horen we steeds knallen, dit is om lawine-vorming tegen te gaan!

 

Vrijdag is er een helblauwe lucht en door de vele verse sneeuw prachtige, sprookjesachtige taferelen.


 
 
Ik besluit op deze laatste vakantiedag naar de kleine Matterhorn te gaan (3883 m).
Eerst ga ik met de kabel naar Furi dan overstappen op de kabel naar Trockener Steg
Hier worden de skiërs geїnformeerd dat de gondel naar de kleine Matterhorn voor hun gesloten is en dat deze alleen toegankelijk is voor wandelaars.




Dus is het niet druk en boven gekomen kan ik rustig van het uitzicht genieten.; fraai uitzicht over Italië, de Kleine Matterhorn en de Breithorn ( 4164 m ) http://www.zermatt.ch/de/page.cfm/experience/peaks/matterhorn_glacier_paradise
matterhorn_glacier_paradise



 

Ook kan ik het hoogstgelegen ijspaleis in de gletsjer bezoeken; bijzonder interessant!
 
 
 
Na een prachtig verblijf op de Matterhorn Glacier Paradise ga ik wee met de gondel omlaag en stap ik over in de kabelbaan.

Bij de halte Schwarzsee stap ik uit; hier prachtig uitzicht vanaf het terras (met met life muziek) op de Matterhorn en de vele vierduizenders.

 
 
 
 


Na een goede maaltijd van deze Tukkers (Tanja en Dave komen uit Oldenzaal), ga ik verder naar beneden kabelen. http://www.schwarzsee-zermatt.ch/
schwarzsee-zermatt.ch/  

Onderweg kom ik mijn skiërs tegen en samen nemen we een afscheids- drankje op het terras van Hotel-restaurant Alpenrose    alpenrose-zermatt.ch
 

heel mooie vakantie gehad en super weer! Veel zon , sneeuw en ook wat wind!

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten